سعید جلیلی امروز یکشنبه در نخستین روز از تبلیغات مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی دیدار کرد.

سعید جلیلی

به گزارش همشهری آنلاین ، سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به آنچه در هشت سال منتهی به سال ۱۴۰۰ رخ داد، گفت: رشد منفی و صفر شایسته کشوری با یک جهان فرصت نیست.

وی اظهار کرد: امروز در نقطه حساس و بزنگاه تاریخی هستیم و با دقت به نقطه حساس تاریخ، جای هیچ درنگ و تعارف نیست.

وی با تاکید بر اینکه هر یک از ما مسئولیتی سنگین و سترگ بر عهده داریم، افزود: امروز دور هم جمع شدیم چرا که به شکل تمدنی و تاریخی به ویژه فناوری، امروز در موقعیتی هستیم که در طول تاریخ بی نظیر است.

جلیلی با اشاره به آنچه در هشت سال منتهی به سال ۱۴۰۰ گذشته است، خاطرنشان کرد: در این سال‌ها رشد منفی و صفر را شاهد بودیم آن هم برای کشوری که یک جهان فرصت دارد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: نه تنها با کم کردن بار و فشار بر دوش مردم بلکه برای جهش دادن به رشد کشور باید برنامه داشت.

جلیلی تاکید کرد: اکنون وقت آن نیست که تازه بررسی کنیم و کارشناس برای بررسی مسائل بگذاریم؛ فرصت گذراندن مصرفانه برای اوقات نداریم و باید کار جدی را شروع کنیم.

وی یادآور شد: توفیق داشتیم تا پیش از این در جلسات متعدد با نمایندگان مجلس، بسیاری از موضوعات را جلو بردیم و به جمع‌بندی رسیدیم. ان شاء الله اگر انتخاب ملت و تقدیر الهی این باشد که خدمت کنیم، از صبح شنبه (۱۶ تیر فردای روز برگزاری انتخابات) در نقطه رهایی هستیم.

جلیلی: از صبح شنبه با قدرت کار را شروع می کنیم | ویدئو

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر موفقیت‌هایی در زمان دفاع مقدس حاصل شد و نتایج شیرینی به دست آمد و کسی بعد از ۳۶ سال جرأت ندارد نگاه چپ به این ملت نگاه کند به این دلیل بود که هر کس در جایگاهی که داشت نقش ارزنده خود را ایفا می‌کرد.

جلیلی با اشاره به شعار «یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش پرشکوه» افزود: باید نگاه و رویکرد داشته باشیم که همه ملت احساس کنند نقش ارزنده خود را ایفا خواهند کرد و این حرکت نیازمند همدلی و همکاری میان مجلس و دولت است. اگر می‌گوییم همگان باید در این نهضت بزرگ نقش ایفا کنند، یکی از مهمترین اقدامات همکاری بین دولت و مجلس است.

اگر چهار سال غفلت کنیم ۴۰ سال عقب می‌مانیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید صحنه و میدان را برای مردم تبیین کنیم که امروز در چه نقطه‌ای هستیم و چه مسئولیت بزرگ و سنگینی بر دوش داریم. اگر چهار سال غفلت کنیم، ۴۰ سال عقب خواهیم ماند.

وی ادامه داد: امروز جوانان و دانشمندانی داریم که در لبه مرز و دانش حرکت می‌کنند؛ باید این فناوری به قدرت بدل شود. امروز باید غفلت‌ها به شکل ارزشمند و در تراز انقلاب اسلامی ایران جبران شود.

جلیلی تصریح کرد: عرصه تعارف نیست، این کار همگانی است. باید برای تک تک مردم عزیز که آرزوی پیشرفت کشور را دارند و می‌خواهند تعالی داشته باشد، صحنه را باز کرد و سوال این است که آیا دوباره می‌خواهیم معطل اخم فلان کشور شویم و حاصل آن رشد منفی و صفر شود؟ شهید رئیسی حرکت را آغاز کرد و ما باید با دقت و سرعت بیشتر ادامه دهیم.

مرتضی آقاتهرانی نماینده مجلس شورای اسلامی در این دیدار اظهار داشت: امیدواریم با آمدن آقا سعید عزیز و عزیزانی که برای انتخابات نامزد شدند، الطاف خداوند را ببینید؛ چقدر قشنگ الطاف دارد.

وی با بیان اینکه برای خدا شروع کنید و خدا آبرو می دهد، افزود: امام راحل (ره) جمهوریت و اسلامیت را مردمی کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: عده‌ای گفتند آقای جلیلی مقداری تند است. امیدوارم صالح ترین و خوب ترین یعنی آقای جلیلی راهی ریاست جمهوری شوند و زیر سایه ولایت همه کارها را جلو بریم.

موسی غضنفر آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی هم گفت: جبهه انقلاب با هم دعوا نداشتند. از همه نامزدها و آقایان قالیباف، جلیلی، قاضی زاده و زاکانی تشکر کنم. اتحاد ما را ببینید؛ دیروز در کنار قالیباف بودم و خیلی برای او کار کردم و امروز در کنار جلیلی هستم و برای او کار می کنم. اگر دروغ های دروغ پردازان را افشا کنیم، پیروز میدان هستیم. خیلی از دوستانی که نماینده هستند یا بودند الان برای اخذ رای مردم تلاش کنند. ما هیچ مسیری به غیر از آنکه جلیلی رئیس جمهور شود، نداریم و راه دیگر بن بست است و جلیلی حتما ادامه دهنده راه شهید رئیسی است و مشکلات مردم را مثل شهید رئیسی حل می‌کنند. طالبان هم خودشان هستند.

ظریف به کاندیداهای دیگر خشک مغز و چماقدار می‌گوید؛ بعد شما ... |‌ ویدئو

دولت جلیلی استمرار دولت شهید رئیسی است

کمال حسین پور نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به آقای جلیلی به عنوان نماینده کرد رای می دهم زیرا از جنس مردم و ساده زیست است و در مناظرات مشخص شد برای اداره کشور حرفی دارد.

وی ادامه داد: جلیلی برای مقابله با فساد دستهایش پاک است. دولت جلیلی استمرار دولت شهید رئیسی است و قطعا از تجارب سه سال گذشته استفاده می‌کنند. او تحت عنوان دولت سایه برای کاهش نرخ تورم، حل مشکل خوردو و دیگر مشکلات برنامه دارد.

هادی بیگی نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما را متهم می کنند که می خواهند فضای زندگی مردم را ببندید در حالی که اینطور نیست.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مناظره های انتخاباتی در دو شب آینده گفت: مردم توقع دارند اراده را در صحبت کردن جلیلی برای حل مشکل مسکن و خودرو و ... ببینند و ما بعد از این چند روز جشن پیروزی جبهه انقلاب را با حضور جلیلی داشته باشیم.

اگر دولت در اختیار جلیلی قرار گیرد تهدیدات خارجی فروکش می‌یابد

روح الله متفکر آزاد نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر امروز با شما صحبت می کنم علت آن دردی است که چهار سال به عنوان نماینده مردم در کوچه و خیابان در مواجهه با مردم بودم. مردم از این دعواهای سیاسی عبور کردند و به نقطه ای رسیدند و می گویند که کسی می تواند کشور را به سمت آرامش اقتصادی و فرهنگی عبور دهد.

وی ادامه داد: چه کسی است که بدون دعوا انداختن بین اقوام و نیاز به دروغ گفتن رأی جمع کند و مردم ما دوست دارند صداقت را در چهره حکمرانان ببینند.

متفکر آزاد تصریح کرد: کشور ما به نقطه ای رسیده است که شهید رئیسی سه سال تلاش کرد تا انقلاب را به سمت مسئولان آورد. اگر مردم در چهره حکمرانان شعارهای اول انقلاب را ببینند با انقلاب قهر نمی کنند و ما آدم‌های آن شعارها نبودیم که فکر می‌کنیم مردم فاصله گرفتند. ما در انتخابات جنگ نداریم و کاندیدادهایی که در دور اول بودند هر دو اخلاق مدار هستند. آرامش داخلی و خارجی را کسانی به ارمغان می‌آورند که در نظام ریشه دارند. معتقدم که اگر دولت در اختیار جلیلی قرار گیرد تهدیدات خارجی فروکش می یابد.

رأی ما جلیلی است برای اینکه نمی‌خواهیم به عقب برگردیم

مجتبی یوسفی نماینده مردم خوزستان گفت: جلیلی را انتخاب می کنم چون جلیلی ذهن نظام‌مند دارد و مسلط بر مسائل کشور است. جلیلی بر مسائل کشور مسلط است. برای اولین بار گفتمان ساده فارغ از قطبی محوری را شنیدیم و الان از ستاد پزشکیان افرادی آمدند و با ستاد جلیلی کار می‌کنند. گفتمان جلیلی باید به روستاها برسد تا با گفتمان جلیلی مردم را همراه کنیم. با افتخار رأی ما جلیلی است برای اینکه نمی‌خواهیم به عقب برگردیم و دولت دوم رئیسی را تشکیل دهیم نه دولت سوم روحانی را.

حسین علی حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: می خواهم یک شهادت دهم. در دوران سخت هشت ساله روحانی به دفتر شما (جلیلی) می آمدم و گروه های فعال تخصصی را می دیدم که چطور گرد شما برای هر بن بست راهکار ارائه می دهند و کارگروهای تخصصی و ابتکار شما که عموما از جوانان بودند حضور داشتند و شما در آن دوران راهکار می دادید و ما در مجلس استفاده کردیم. مردم اصفهان استقبال به یاد ماندنی را انجام دادند و ۵۷ درصد به شما رأی دادند و روز جمعه هم نشان می دهند پای کار هستند و ما هم وظیفه داریم پای کار بیاییم.

جلیلی: بخشی از زنان ما اصلا دیده نمی‌شوند

فاطمه محمد بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به نمایندگی از زنان ودختران ایران محضر شما رسیدم و در تداوم راه شهید رئیسی چون نگین درخشانی هستید که در دستان مردم ایران قرار دارید و در سیاست خارجی برای جهش امید بین مستضعفان عالم خواهید بود و در عرصه های اقتصادی و فرهنگی پرچمدار خواهید بود. در دولت چهاردهم با تکریم والدین، بیمه زنان خانه دار، تامین مسکن و معیشت زنان خانه‌دار به استفاده از ظرفیت زنان شکل اجرایی بدهید. در حوزه سلامت انتظار داریم از این ظرفیت به خوبی برای پیشگیری و تامین دارو و بسته‌های بیمه تخصصی و افزایش خدمات سلامت الکترونیک استفاده کنید.

جلیلی هراسی ترفند و تاکتیک مخالفان است

علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با شناختی که از جلیلی داریم، تردید ندارم از توانمندی های جریان مختلف انقلاب استفاده می کند اما باید این اراده شما متبلور شود. جلیلی هراسی ترفند و تاکتیک مخالفان است و باید تلاش کنیم مردمداری و خدمتگزاری بی منت را در جامعه نهادینه کنیم.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم می‌رود.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

این مساله در قانون اساسی پیش بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رأی گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

کد خبر 863495
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دولت سایه! IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    0 0
    پس چرا تولید و بازار سرمایه رو به این روز انداختید؟